Használd a testem baby, influencer vagyok

2020.07.14

A búbánat se gondolta volna, a Covid19 előtt, hogy influencerkedésre adom a fejemet, de ugye van két cuki kutyám, egy legalább annyira cuki macskám, (hogy a lovunkról és a patkányról már ne is beszéljek,) és ezek eléggé kattintékony kontentnek számítanak. Így aztán a vak véletlen és egy főiskolai óra úgy hozta, hogy belépett az életünkbe a TikTok, és ott maradt. 

A social media alkalmazások tanításakor elengedhetetlennek bizonyult, hogy a néha Musicallyból átalakult, kínai, de kínában nem elérhető TikTok nevű csatornáról is beszélgessünk. Mivel az idén csak az első negyedévben több mint 315 millióan töltötték le az alkalmazást, világszerte pedig már több mint másfélmilliárd letöltésnél járnak, így megkerülhetetlenné vált a téma, és Berényi Konrád kérésére letöltöttem az alkalmazást (újra, mert egyszer már baromságnak ítéltem és kidobtam a telefonomról). 

Elkezdtem vele ismerkedni, és a teraszajtóban játszó kutyáimról készítettem egy nagyon rövid kis videót, amelyben az egy kilós és a 25 kilós kutya egy játékon huzakodik, és arra kértem az embereket, hogy ha a kicsinek szurkolnak, akkor tegyenek egy <3 jelet a videóra. Hozzátettem egy random zenét, és megnéztem utána vagy 10-15 mások által feltett videót, megismertem a trendeket, majd ledőltem aludni. Másnap reggelre 500 szivecskével és száznál is több követővel bírt a csatornám, aminek még rendes nevet sem adtam akkor. 

Mivel a vírus téboly akkor dúlt a legkeményebben, így volt némi időm, és nem tagadom, hogy bejött a sok követő, feltettem pár videót, (ezek egy részét töröltem, hiszen nem illenek a mára megtalált portfóliómba) melyek azonnal bekerülte a for you page felületére, és rakétasebesen nőni kezdett a rajongói táborom. Pillanatok alatt elértem az 5000 követőt, amikor leültem, és megnéztem, hogy is lehet ebből pénzt és brandet építeni, és kockás füzetben tervezni kezdtem. 

Nevet változtattam - most már olyanra, amelyet hosszú távon is használni tudok. - és elkezdtem tudatosan tervezni a kommunikációmat. 

@Gazdiszemmel néven indultam neki, immár azzal foglalkozva, ami kicsi korom óta a hobbym. Az állatokkal.

(Én voltam az a gyerek, aki az összes cica- és kutyafajtát IS tudta a képes könyvből, még mielőtt olvasni tudtam volna, aki az összes kutyás könyvet kiolvasta, aki az összes cicás albumot fel-alá ismerte, az összes Kutya újságot elolvasta, életemben végig ott voltak velem a kutyák meg a cicák.) 

Egy egészen új világ tárult elém. Olyan, amiből rengeteget tanulok. 

  • Megtanultam egy percben a lényeget mondani 
  • Meganultam egy csomó retorikai fogást, amit eddig nem, vagy rosszul alkalmaztam 
  • Megtanultam magát a felületet - egyébként ez igazán egyszerű
  • Rákényszerültem, hogy a "nem szertem" social felületeket is használjam (megjegyzem, ideje volt..) 
  • Marketingesként pedig figyelni kezdtem a trendeket, a folyamatokat. 

A vírus alatt otthon maradó, telefont nyomkdó gyerekek mellett a TikTok magyar közössége nagyot változott. Ma még ez egy klasszikus "kék óceán", ahol könnyen lehet új vizeket találni, és viszonylag könnyen lehet haladni. Bőven akad a "puncimancik" mellett értelmes, értékes tartalom. Bár még mindig a nagyon fiatalok vannak többségben - és ez egyáltalán nem gond, főleg nekem, hiszen a témám olyan, hogy duplán hatásos ezen a területen. 

Misszió - ami nélkül nem érdemes élni 

A szeretetmarketing számomra azt jelenti, hogy olyan dolgokkal foglalkozunk, amelyek nem csak inspirálók a számunkra, de egy nagyobb emberi közösségnek is segítünk vele, vagyis van egy missziónk, amiért dolgozni jó. 

Amikor a csatornára feltettem az első kutyás/cicás taralmakat, iszonyúan meglepett, hogy a fiatalok mennyire éhesek az ilyen fajta tudásra, és hogy mennyire nincs (nem kevés, hanem NINCS!) állattartásról szóló tartalom a számukra. Ugyanakkor minden normális gyerek odavan a cicáért, kutyusokért, kis rágcsálókért, és a szüleik mindent megtesznek azért, hogy a gyerek kaphasson saját kiskedvencet - aztán az egészbe túl gyakran fulladnak bele, és vallanak kudardot, mindössze egyszerű információ hiány miatt. Hatalmas űrt találtam ezen a területen, mely missziónak sem utolsó, hiszen ezernyi gyereket, családot és kisállatot tehetek boldoggá csupán azáltal, hogy elmondom, hogy kell róluk jól gondoskodni. 


A kutyákkal kapcsolatban vannak korlátok, amelyeket hamar elértem. Én nem vagyok kiképző, bár mindig képzett, jól nevelt kutyáim vannak. Így rábeszéltem Pirka Ildikót, aki évtizedek óta kutyakiképzéssel és problémás kutyák rehabilitációjával foglalkozik a DogPlusz egyesület keretein belül, hogy dolgozzunk össze. Ő beszéljen a képzésről, én pedig a tartásról, és egymás táborát tudjuk építeni ezáltal. 

Figyelve a treneket, azt, hogy milyen tartalmak kerülnek a kiemelt tartományba, én magam is igyekeztem olyan módon jelen lenni, ami népszerű, és ez sikerült is. 

10 000 követőnél kezdtem a szponzorokkal kapcsolatot felvenni, mivel látom a növekedési dinamikát. Sikerült néhány kifejezetten jó kapcsolatot kialakítanom cégekkel - és vannak folyamatban is ilyen megállapodások. Pillanatnyilat a 40 000 követő körül járok, és ha a folytatni tudom ebben az ütemben a növekedést, akkor 100 00 kövtő fölé is mehet a csatornám. 

A marketingről, a tartalom stratégia kialakításáról, a sikeres tartalmi modellekről órákig tudnék beszélni - fogok is, mert tartok erről az érdeklődők számára képzést. (IDE KATTINTVA eléred az ingyenes live előadásomat a témáról) 

Ami érdekes volt, hogy a vállalkozók összekverik az influencert az értékesítővel, és olyan mérőszámokat szeretnének mérni, amelyeket egy ilyen felület esetében nem lehet. 

A TikTok videókról nem lehet linkre kikattintani. A BIO-ban lehet egy linket elhelyezni, mint az Instán, de ezt csak az ügyesebbje találja meg és kattintja, nem értéktelen, de nem is egy klikkmágnes. Ide ráadásul - mivel én a saját brandemet építem - nem is tennék ki idegen linket. 

Emiatt rossz megközelítés, hogy jutalékos, vagy éppen kuponos alapon mutassunk be egy terméket, mert így mindenki elégedetlen lesz, pedig ha jól közelítünk, akkor akár lehetnénk elégedettek is. 

Bemutattam például az állatorvosi rendelőt, ahová járunk. A követőim, akik felismerték a helyet, egyszerűen bementek vásárolni, mert én ott jártam. Nyilván nem mondta mindenki, de nekem jeleztek, és volt aki helyben is mondta, hogy olyat vásárolna, amit én mutattam. 

Mutatok termékeket, melyekkel elégedett vagyok - tényleg kipróbálom őket, utána járok ezeknek, tehát csak a reklám miatt nem mutatok be egy terméket sem, ha az nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. A termékekkel kapcsolatos videók alatt szinte mindig jönnek visszacsatolások: vettem, jó volt, tetszett, vagy éppen kérdezik, hogy hol kapható. 

A termék partnereim azonban - mivel ők tényleg értenek hozzá - bemutatják ezeket a videókat a saját platformjaikon is, megmutatják, hogy én is ezt használom, ezt ajánlom, hogy az én állataimnál ez bevált. 

Többször hivatkozunk egymásra, és ebből mindketten folyamatosan építkezhetünk. Az influencer feladata nem az, hogy kereskedelmi ügynökként eladja a terméket, hanem az, hogy kommunikátorként bemutassa azt. Az eladás maga nem az ő feladata. Ezért butaság egy-egy termékre, hirtelen ötlettől vezérelve "bevetni az influencer marketinget" mert abból sosem jön ki pozitív eredmény. Az a jó, ha együttműködve, folyamatosan, egy stratégia mentén tud az influencer a céggel haladni, és a céljuk legalább részben közös. 


Ha szívesen hallanál ettől bővebben, akkor csatlakozz az ingyenes előadásomhoz, illetve Pálfi Évivel fogunk egy közös tréninget tartani (természetesen online) amiben a TikTokról, az ott is megjelenő márka statégiáról, az influencerekről és a trendekről fogunk beszélgetni. Ha jönnél hozzánk tanulni, akkor jelezd nálam, illetve kedvezményt az ingyenes előadáson fogsz tudni kapni rá :)